Koliko čitanje i pisanje bloga doprinose vašem stilu pisanja?

By Sandra Đukić - 09:00:00

Pozdrav devojke, dobrodošle u novi post!

-Već duže vreme razmiljam šta se sve promenilo od kada pišem blog. Osim što sam malo sigurnija u sebe, što sam stekla prave prijatelje i naučila da razlikujem lažne od pravih, počela sam mnogo bolje da pišem sastave i pismene zadatke u školi. Nisam bila svesna promena, jednostavno sam pisala kao i pre - šta mi padne na pamet ali vremenom sam naučila da lepo formulišem rečenice, napišem 3 strane sastava za 45 minuta i pišem mnogo kreativnije. I ako je tema neka totalno deseta, uspela sam da pronađem način da pokažem ko sam kroz sastav: koliki sam sanjar, kako razmišljam u raznim situacijala i razmatram postupke u prošlosti. Sve to za jedan školski čas. 

-Blog sam otvorila 31.1.2015. godine. Trebalo mi je mnogo vremena da oformim svoj stil pisanja, ali sam posle 8 meseci uspela u tome. Do kraja 4. razreda se nisam nešto proslavila u pismenim zadacima. Na blogu sam pisala onako raštrcano, kako puklo da puklo (ako razumete) ali je jedan letnji raspust od 3 meseca redovnog pisanja mnogo doprineo budućim tekstovima koje ću napisati u školi i na blogu. Kako sam formirala stil pisanja, dobijala sam više i više pratilaca, pregleda i komentara. Moram priznati, sastavi u domaćoj svesci su mi bili nešto nebitniji pa nisam mnogo vremena posvećivala njima, oko pola sata. Nisam ni na jednom imala peticu, ali čim su počeli pismeni zadaci, imala sam je do zadnjeg pismenog, kada sam dobila četvorku jer nisam dobro shvatila šta treba da pišem. 

-kako sam primetila, nastavnica je bila zadovoljna mojim načinom pisanja, a tomo svedoči komentar koji se najčešće našao u vežbanci: ''Sve je lepo i uredno napisano. Bravo!'' Kada sam na prvom pismenom dobila pozitivnu ocenu, bila sam toliko ponosna na sebe i shvatila sam da blog nije samo moj hobi, već i mala učionica u kojoj ću se valjda još poboljšati. Svaki sledeća reč, svaka sledeća rečenica, svaki sledeći post će poboljšati način pisanja i izražavanja.

Aka why can't people do the same thing as i do || Follow @Viivivivi for more ♡:

-Ne mogu reći da pre nisam čitala knjige, jer jesam, ali sam se ove godine izuzetno aktivirala po pitanju čitanja. Cilj ove godine mi je pročitati 15 knjiga. Nisam ni razmišljala o cilju, nije mi bio ni na kraju pameti. Čitala sam mnogo preporuka knjiga i kada bih otišla da je kupim, naletela bih na Sidni Šeldona i kupila njega a knjigu koju sam do tada želela ostavila za drugi put. Dok čitam Šeldonove knjige, prsti sami idu po tastaturi. U opšte ne razmišljam mnogo, jednostavno se sve samo odvija.

-Ne znam da li se i ostalima to događa kada čitaju nešto što im prija, ali meni knjige izuzetno pomažu u pisanju. Znam da mnogo, ako ne i većina dece iz mog okruženja ne bi ni pipuni knjigu osim lektire za školu. Mnogi govore da im se ne sviđaju teme knjiga, da ne mogu pronaći odgovarajućeg pisca i slično. To nije istina. Svi mogu pronaći štivo koje se njima sviđa. Tako sam i ja mislila dok nisam ugledala Šeldonovu knjigu u Vulkanu, hahah. ☺

-Nekako je sve povezano. Dok čitam knjige, poboljšavam način pisanja na blogu i u školi na pismenim zadacima, dok pisanjem na blogu poboljšavam i vežbam pisanje. Kada jednom pronaćete temu knjiga koja vam se sviđa, nećete više misliti da knjiga za vas ne postoji. Tako je i za blogove. Na primer, pre sam pratila 100+ blogova. Vremenom su mi neki malo dosadili dok sam ostale nastavila da čitam. Blogovi u koje sam učlanjena su oni koje, dok čitam, imam osećaj da sam bezbrižna, skroz sam opuštena i potpuno se prepuštam blogu.

-Jao Bože, koji sam ja filozof! Pišem ovaj post kao Hipokrat i Aristotel citate. Nadam se da ste razumeli šta sam želela reći, haha! ☺

  • Share:

You Might Also Like

5 коментара

  1. Drago mi je da si primjetila promjene i da ide na bolje sto se tice pisanja.
    Iskreno, ne znam je li ovo i na mene djelovalo, jer se iskreno ne sjecam kada sam zadnji put pisala sastav :)
    Ali primjetila sam da nekako sire razmisljam, ali tu je pridonio naravno i moj faks, ali mislim da je i blog jednim malim djelom :)


    myfirsttextvm.blogspot.ba

    ОдговориИзбриши
  2. Moja prijateljica otkako je počela čitati knjige piše odlične tekstove i priče, da s ponekad zapitam je li to stvarno ona napisala ili je odnekud pročitala i slično. Kada je riječ o pismeni zadaćama, tek sam sad nešto shvatila. Prije i nisam bila toliko dobra u pisanju (baš kao i ti), međutim ja svoj drugi blog gdje pišem o recenzijama filmova imam već godinu dana i od tada, tačnije ove godine sam imala sve odlične ocjene iz pismenih zadaća, bilo mi je malo čudno i nikad nisam shvatala šta se to zapravo promijenilo u mom stilu i načinu pisanja, i tek sad, nakon tvog posta to i razumije ;) Mislim da je ovo odličan post i svaka čast na njemu, meni si dala odgovore na pitanja koja sebi dugo postavljam, hvala ti ♥

    dnevnadozabloga.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  3. Meni je pisanje sastava ouvek išlo odlično, ali se nadam da će pisanje na blogu doprineti tome da to poboljšam što više. :) Divno si napisala ovaj post!

    http://introverted-dreamer.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  4. Odličan post. Ja sam blog otvorila na datum kad nam se završila škola pa tako ne znam da li su se moje veštine pisanja promenile. Pišem blog skoro 2. mesecaa i zadovoljna sam svojim uspehom.

    blogfromdreamgirl.blogspot.com - Novi post

    ОдговориИзбриши
  5. Ti predivno pišeš za svoje godine. Ne sećam se kako sam ja pisala u šestom razredu, ali verujem da nisam bila tako dobra kao i ti. Stvarno se uvek iznova oduševim tvojim postovima, posebno kada shvatim koliko godina imaš. I meni je blog mnogo pomogao u pisanju. Pre svega sam stekla sigurnost u sebe po pitanju toga. Pre sam se brinula pred pismeni, a u poslednje dve godine se nisam ni spremala kod kuće, pisala sam na času ono što mi padne na pamet. A knjige definitivno najviše pomažu :) ♥

    ОдговориИзбриши

Thank you for all coments! ♥